naslovnica
aktualno
 
schema.aaiedu.hr
www.eduroam.hr
pks.aaiedu.hr
developer.aaiedu.hr
 
 
 
 
 

 

Aktualno

Izbor predsjednika Vijeća i predstavnika Vijeća u Savjetu AAI@EduHr (ožujak 2014.)

Izbor predsjednika Vijeća i predstavnika Vijeća u Savjetu AAI@EduHr obavljen je elektroničkim putem.

  • za Predsjednika Vijeća AAI@EduHr izabran je Davor Lukšić, Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet,
  • za predstavnike Vijeća u Savjetu AAI@EduHr izabrani su:
    • Lada Sartori, Sveučilište u Splitu, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje,
    • Damir Mrkonjić, Institut za jadranske kulture i melioraciju krša, Split,
    • Davor Lukšić, Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet.
Detaljni rezultati izbora dostupni su članovima Vijeća AAI@EduHr.
(izbor predsjednika, izbor predstavnika u Savjetu).

Preporuke za upravljanje elektroničkim identitetima u AAI@EduHr sustavu (ožujak 2014.)

Sažetu informaciju o pravilima vezanim uz upravljanje elektroničkim identitetima, objašnjenje odgovarajućih normi koje se primjenjuju prilikom certificiranja matičnih ustanova te primjere iz prakse pročitajte ovdje.

Rezultati certificiranja usluga za 2013. godinu (prosinac 2013. - siječanj 2014.)

Službeno certificiranje usluga za 2013. godinu provedeno je u vremenu od 2. do 31. prosinca 2013. godine.

Dopunsko certificiranje za usluge koje nisu ispunile uvjete u osnovnom roku provedeno je u vremenu od 1. do 31. siječnja 2014. godine.

Službeni rezultati certificiranja usluga za 2013. godinu dostupni su ovdje.

Sve informacije o sustavu certificiranja dostupne su na adresi http://www.aaiedu.hr/certificiranje/.

Dan AAI@EduHr (18. prosinac 2013.)

Dan AAI@EduHr održan je u srijedu, 18. prosinca 2013. u zgradi Srca, Josipa Marohnića 5, Zagreb, s početkom u 11:00 sati.

Više informacija, program događanja i sve prezentacije možete pronaći ovdje.

Rezultati certificiranja matičnih ustanova za 2013. godinu (svibanj - rujan 2013.)

Službeno certificiranje matičnih ustanova za 2013. godinu provedeno je u vremenu od 6. svibnja do 7. srpnja 2013. godine.

Dopunsko certificiranje (samo) za ustanove koje nisu uspjele ostvariti dovoljnu razinu usklađenosti u prvom roku provedeno je u vremenu od 1. do 30. rujna 2013. godine.

Službeni rezultati certificiranja matičnih ustanova za 2013. godinu dostupni su ovdje.

Sve informacije o sustavu certificiranja dostupne su na adresi http://www.aaiedu.hr/certificiranje/.

AAI@EduHr Lab u produkciji (siječanj 2013.)

U produkciju je pušten AAI@EduHr Lab.

AAI@EduHr Lab je razvojna inačica sustava AAI@EduHr koja omogućuje razvoj i testiranje aplikacija usklađenih s normama AAI@EduHr u okolini koja je odvojena od produkcijskog sustava AAI@EduHr. Namijenjen je aplikacijama koje koriste SAML protokol.

Web sučelje AAI@EduHr Laba sadrži dopunske informacije i upute za korištenje, a nalazi se na adresi http://fed-lab.aaiedu.hr/.

Rezultati certificiranje usluga za 2012. godinu (studeni 2012. - siječanj 2013.)

Službeno certificiranje usluga za 2012. godinu provedeno je u vremenu od 15. studenog do 31. prosinca 2012. godine.

Dopunsko certificiranje za usluge koje nisu ispunile uvjete u osnovnom roku provedeno je u vremenu od 1. do 31. siječnja 2013. godine.

Službeni rezultati certificiranja usluga za 2012. godinu dostupni su ovdje.

Sve informacije o sustavu certificiranja dostupne su na adresi http://www.aaiedu.hr/certificiranje/.

Dan AAI@EduHr (prosinac 2012.)

Dana 5. prosinca 2012. u zgradi Srca, Josipa Marohnića 5, Zagreb održan je prvi Dan AAI@EduHr - jednodnevno događanje kojem je cilj potaknuti razmjenu znanja i iskustava vezanih uz razvoj i korištenje sustava AAI@EduHr.

Više informacija i program događanja možete pročitati ovdje.

AAI@EduHr radionice (studeni 2012.)

U posljednjem tjednu studenog 2012. godine Srce je organiziralo i održalo seriju jednodnevnih radionica u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu. Radionice su bile namjenjene predstavnicima matičnih ustanova i davatelja usluga, ali i svima onima koji o sustavu AAI@EduHr žele doznati više.

Obuhvaćene su teme vezane uz certificiranje matičnih ustanova i usluga, sigurnost elektroničkih identiteta, uspostavu AAI@EduHr Laba te alternativne mehanizme autentikacije.

Materijali s radionica dostupni su ovdje.

Rezultati certificiranja matičnih ustanova za 2012. godinu (svibanj - rujan 2012.)

Službeno certificiranje (provjera usklađenosti) matičnih ustanova za 2012. godinu provedeno je u vremenu od 15. svibnja do 9. srpnja 2012. godine.

Dopunsko certificiranje (samo) za ustanove koje nisu uspjele ostvariti dovoljnu razinu usklađenosti u prvom roku provedeno je u vremenu od 1. do 30. rujna 2012. godine.

Službeni rezultati certificiranja matičnih ustanova za 2012. godinu dostupni su ovdje.

Sve informacije o sustavu certificiranja dostupne su na adresi http://www.aaiedu.hr/certificiranje/.

Virtualne organizacije (grupe korisnika) u AAI@EduHr (prosinac 2011.)

U rad su puštene web-stranice za administratore virtualnih organizacija u okviru sustava AAI@EduHr. Dostupne su na adresi: http://www.aaiedu.hr/vo/.

Putem ovih stranica korisnici mogu podnositi zahtjeve za kreiranje novih virtualnih organizacija te upravljati postojećim virtualnim organizacijama.

Klasični model autentikacijske i autorizacijske infrastrukture (AAI) u kojem podatke o nekoj osobi osigurava isključivo matična ustanova (davatelj elektroničkih identiteta) ne može u potpunosti odgovoriti na sve potrebe davatelja usluga vezane uz podatke (atribute) koji se koriste u procesu autorizacije.

Model AAI proširuje se stoga dodatnim izvorima informacija, odnosno repozitorijima atributa, koji su provjereni i pouzdani izvor dodatnih podataka o nekoj osobi, a održavaju ih ustanove, organizacije ili grupe nadležne za te podatke. Stoga je ovaj koncept i dobio naziv"virtualne organizacije" (VO).

Na VO se može gledati i kao na grupu osoba koju povezuje zajednički projekt, pripadnost nekoj udruzi ili naprosto potreba za suradnjom i/ili korištenjem određenih specifičnih usluga.

Sve informacije o implementaciji koncepta virtualnih organizacija kao i upute tko i kako može uspostaviti svoju virtualnu organizaciju potražite na adresi: http://www.aaiedu.hr/virtualne_organizacije.html.

Mjesečni izvještaji (listopad 2011.)

S listopadom 2011. godine Srce je započelo s izradom i publiciranjem redovitih mjesečnih izvještaja o radu sustava AAI@EduHr.

Svi objavljeni izvještaji dostupni su (u PDF formatu) ovdje.

Održana 1. sjednica Vijeća AAI@EduHr (listopad 2011.)

11. listopada 2011. godine održana je 1. sjednica Vijeća AAI@EduHr. Sjednica je održana u prostorijama Srca uz mogućnost sudjelovanja elektroničkim putem.

Dnevni red sjednice:

  1. Informacija o stanju i planovima razvoja AAI@EduHr
  2. Izbor predsjednika Vijeća i predstavnika Vijeća u Savjetu AAI@EduHr
  3. Ostalo

Vijeće AAI@EduHr čine imenovani predstavnici članica i partnera AAI@EduHr (jedan predstavnik po ustanovi), te po jedan predstavnik MZOŠ i Koordinatora AAI@EduHr. Vijeće raspravlja o potrebama članica i partnera AAI@EduHr te o izvještajima o uporabi i planovima razvoja AAI@EduHr, a iz redova svojih članova jednom u dvije godine bira predsjedavajućeg Vijeća, te 3 predstavnika u Savjet AAI@EduHr.

Izbor predsjednika Vijeća i predstavnika Vijeća u Savjetu AAI@EduHr obavljen je elektroničkim putem te je za Predsjednika Vijeća AAI@EduHr izabran Predrag Gjuro Kladarić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a za predstavnike Vijeća u Savjetu AAI@EduHr: Predrag Gjuro Kladarić, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Davor Lukšić, Medicinski fakultet Sveučilišta u Splitu i Damir Mrkonjić, Institut za jadranske kulture i melioraciju krša, Split.

Rezultati prvog službenog certificiranja (provjere usklađenosti) (travanj - srpanj 2011.)

Prvo službeno certificiranje (provjera usklađenosti) matičnih ustanova obavljeno je u vremenu od 1. ožujka do 18. travnja 2011. godine.

Dopunsko certificiranje (samo) za ustanove koje nisu uspjele ostvariti dovoljnu razinu usklađenosti u prvom roku obavljeno je u vremenu od 2. svibnja 2011. godine do 8. srpnja 2011. godine.

Konačni rezultati su dostupni ovdje.

Sve informacije o sustavu certificiranja dostupne su na adresi http://www.aaiedu.hr/certificiranje/.

Nove hrEdu imeničke sheme (srpanj 2010.)

Nakon provedene javne rasprave utvrđene su nove hrEdu imeničke sheme (ver. 1.3.1.). Odgovarajuću dokumentaciju možete naći ovdje.

Radi lakšeg snalaženja donosimo i inačicu dokumenta u kojem su sve promjene u tekstu (u odnosu na ver. 1.2) označene crvenom bojom (PDF).

Terminskim je planom predvidjeno da se migracija imenika matičnih ustanova obavi u vremenu od 1.9.2010. do zaključno 31.12.2010. godine. U tu svrhu bit će tijekom kolovoza objavljeni odgovarajući programski paketi (LDAP i AOSI) kao i upute za migraciju.

Certificiranje (provjera usklađenosti) (srpanj 2010.)

Uspostavljen je sustav provjere usklađenosti (certificiranja) matičnih ustanova i davatelja usluga s normama AAI@EduHr.

Sukladno terminskom planu probno certificiranje provest će se u listopadu 2010 godine, a prvo službeno certificiranje (provjera usklađenosti) obavit će se u siječnju 2011. godine.

Sve informacije o sustavu dostupne su na adresi http://www.aaiedu.hr/certificiranje/.

Javna rasprava o novim hrEdu imeničkim shemama (lipanj - srpanj 2010.)

Pripremljen je prijedlog novih inačica hrEdu (hrEduPerson i hrEduOrg) imeničkih shema (tekst prijedloga). Radi lakšeg snalaženja sve su promjene u tekstu (u odnosu na prethodnu inačicu) označene crvenom bojom.

Obzirom na važnost i sveobuhvatnost promjena pozivamo sve matične ustanove i davatelje usluga u sustavu kao i sve zainteresirane pojedince da pročitaju prijedlog te sudjeluju u javnoj raspravi koja će se odvijati putem foruma Srca (forum.srce.hr) u vremenu od 18.6. do 19.7. 2010. godine.

Nakon provedene rasprave bit će izrađena i objavljena konačna specifikacija novih inačica hrEdu imeničkih shema te svi prateći alati potrebni za migraciju LDAP imenika matičnih ustanova.

Promotivni materijali (rujan 2009.)

Pripremljeni su promotivni materijali (letci) vezani uz sustav AAI@EduHr i eduroam uslugu. Letci su dostupni i u elektroničkom obliku (u PDF formatu).

AAI@EduHr letci:

eduroam letci:

Usluga udomljavanja sekundarnih servisa matičnih ustanova (listopad 2008.)

U produkcijskom je radu usluga hostinga sekundarnih servisa matičnih ustanova (LDAP, RADIUS, AOSI-WS). Matične ustanove koje koriste uslugu hostinga (primarnih) servisa automatski dobivaju i ovu uslugu.

Sve ostale matične ustanove mogu ovu uslugu zatražiti slijedeći ovu uputu.

Ova je usluga prije svega namjenjena ustanovama s manjim imenicima (do 500 zapisa) te onima koji još nisu uspostavili sekundarne servise na vlastitoj opremi. Ističemo kako ovu uslugu još ne mogu rabiti one ustanove koje imaju operativno povezane sustave ISVU i AAI@EduHr.

Postojanje sekundarnih servisa, ne isključuje potrebu za izradom backupa, odnosno sigurnosnih kopija sadržaja imenika te ne garantira mogućnost restauriranja sadržaja imenika ustanove jednom kad on bude izbrisan odnosno oštećen.

Produkcijska veza sa sustavom eduGAIN (kolovoz 2008.)

U okviru međunarodnog, infrastrukturnog projekta GÉANT2 izvedena je globalni autentikacijski i autorizacijski sustav eduGAIN (www.edugain.org) kojim se operativno povezuju AAI sustavi europskih akademskih zajednica.

Sustav AAI@EduHr operativno je povezan sa eduGAIN infrastrukturom što znači da su korisnicima koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr na raspolaganju i svi oni europski resursi koji su putem svojih AAI sustava povezani u eduGAIN. Tako primjerice, korisnici AAI@EduHr mogu rabiti kalendaring servis na adresi http://foodle.feide.no/. Dakako i davatelji usluga u okviru AAI@EduHr mogu proširiti svoju uslugu na korisnike unutar eduGAIN zajednice.

Usluga SSO: sustav jedinstvene autentikacije (kolovoz 2008.)

U produkcijskom je radu središnji sustav za prijavu korisnika (login) sa SSO funkcionalnošću.

Sustav jedinstvene autentikacije korisnika poznat i kao usluga SSO (Single Sign-On) omogućuje korisniku jednostavniju uporabu elektroničkog identiteta u sustavu AAI@EduHr.

Nakon početnog, prvog prijavljivanja (sign-on), SSO omogućuje korisniku pristup svim resursima povezanim u SSO sustav bez dodatnog, ponovnog prijavljivanja.

Popis resursa koje koriste SSO u sustavu AAI@EduHr uključuje i pristup skupu aplikacija pod nazivom Google Apps Education Edition te Microsoftovu uslugu Dreamspark.

Pravilnik o ustroju AAI@EduHr (lipanj 2008.)

Stupio je na snagu Pravilnik o ustroju Autentikacijske i autorizacijske infrastrukture znanosti i visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj - AAI@EduHr.

Pravilnikom se definira organizacija AAI@EduHr te reguliraju prava i obveze matičnih ustanova i davatelja usluga. Donešen je uz suglasnost MZOŠ.

Aktualna verzija pravilnika (ver 1.3.1.) dostupna je i u elektroničkom obliku u PDF formatu. Dostupni su i prateći obrasci: Zahtjev za stjecanje statusa članice (Obrazac - 001) i Zahtjev za stjecanje statusa partnera (Obrazac -002).

Novosti u usluzi (travanj 2007.)

U produkcijskom je radu registar resursa u sustavu AAI@EduHr koji korisnicima omogućuje uvid u osnovne informacije o uslugama koje se koriste AAI@EduHr infrastrukturom, a davateljima usluga nudi jednostavnu mogućnost prijave resursa u središnji sustav.

Repozitorij programskih paketa za Linux/Debian platformu redovito se održava i proširuje. Pogledajte što je sve dostupno na ftp.srce.hr.

Novo na webu: često postavljana pitanja i odgovori.

Sastavnice i status AAI@EduHr (svibanj 2006.)

Popis usluga koje rabe korisničku oznaku po AAI@EduHr standardu možete naći na adresi:
http://www.aaiedu.hr/sastavnice/.

Popis matičnih ustanova i odgovornih osoba, koje dodjeljuju odgovarajuće elektroničke identetite (time i korisničke oznake) dostupan je na adresi http://www.aaiedu.hr/aai_status.php .

Dostupne su i informacije o trenutnom statusu poslužitelja:

Novi AAI@EduHr paketi i upute (travanj 2006.)

Objavljeni su novi AAI@EduHr paketi AOSI ver.1.5 i SPONA kao i upute o tome kako povećati pouzdanost rada LDAP imenika ustanove, a tu je i novi, specijalizirani repozitorij Debian paketa (više).

Do kraja lipnja bit će objavljeni i novi LDAP i RADIUS paketi.

Imate li elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr? (ožujak 2006.)

Od 1. ožujka 2006. za niz usluga u mreži CARNet koristi se isključivo oblik korisničke oznake sukladan standardu AAI@EduHr.

To znači da je stari oblik oznake [uid].realm promijenjen u novi [uid]@realm.hr.

Tako je primjerice petarp.srce postalo petarp@srce.hr.

 

AA(A) problem

Što je AAI@EduHr?

Programska podrška

Dokumenti

Projekt AAI@EduHr

Reference

Rječnik pojmova

Često postavljana pitanja



Sastavnice

Status AAI@EduHr

Statistike

Registar resursa

Certificiranje